Zajęcia te skierowane są do dzieci, które wymagają indywidualnego podejścia, mniej samodzielnych czy też nieśmiałych. Jest to pewien rodzaj terapii pedagogicznej. Polecane są uczniom z brakami rozwojowymi w sferze percepcyjno-motorycznej oraz z zaburzeniami w sferze emocjonalno-społecznej. Podczas zajęć dzieci uczą się nowych rzeczy i doskonalą umiejętności, które już zdobyły a tym samym umacniają wiarę we własne możliwości. Zajęcia są tak skonstruowane aby dziecko mogło stopniowo dojść do całkowitej samodzielności w wykonywaniu działań takich jak prawidłowa reakcja na polecenia nauczyciela czy samodzielne odrabianie lekcji. Pomagam więc dzieciom poprzez:
- poprawę pamięci i logicznego myślenia
- polepszanie funkcji wzrokowej i orientacji w przestrzeni
- doskonalenie sprawności manualnej
- usprawnianie funkcji słuchowej
- ćwiczenia koncentracji uwagi, spostrzegawczości i porównywania
- doskonalenie umiejętności pisania i rysowania
- ćwiczenia w zaburzeniach typu dysleksja rozwojowa, dysortografia